Witamy na stronie stowarzyszenia | Dzisiaj jest niedziela 05 lutego 2012

Rowerowa Masa Krytyczna 5 kwietnia 2008 - ulica Mickiewicza nie tylko dla samochodów !!

sobota 5 kwietnia 2008 Rowerowa Masa Krytyczna

start: godzina 15, zbiórka: Rynek Nowomiejski

Zabierzcie ze sobą dzwonki, trąbki, gwizdki !!

OBECNOŚĆ OBOWIĄZKOWA !!



ZAPRASZAMY !!

Trasa przejazdu: Rynek Nowomiejski, Browarna, Piernikarska, Św. Jakuba, Wola Zamkowa, Leona Szumana, Wały Gen. Sikorskiego, Mickiewicza, Reja, Bydgoska, Bulwar Filadelfijski, Żeglarska, Rynek Staromiejski

Przejazd zabezpieczany będzie przez policję i straż miejską oraz przez Grupę Ratownictwa Medycznego PCK Toruń


prosimy uczestników o przestrzeganie kilku zasad:

  • zachowanie w trakcie przejazdu  rozwagi i rozsądku - nasze bezpieczeństwo jest najważniejsze
  • jedziemy tylko jednym pasem drogi
  • poruszamy się wolno z prędkością około 10 - 12 km na godzinę
  • stosujemy się do poleceń policjantów i osób zabezpieczających trasę przejazdu
  • jeśli ktoś obok ciebie zachowuje się nierozważnie - zwróć mu uwagę
  • pamiętaj - nie jest to wyścig ani pokaz umiejętności jazdy na jednym kole - oczywiście za wyjątkiem monocyklistów
  • jeśli jesteś pod wpływem alkoholu - nawet nie przyjeżdzaj
Rowerowa Masa Krytyczna odbędzie się bez względu na warunki pogodowe - oczywiście mamy nadzieję, że pogoda będzie ładna !!

Przecież wiele zależy od odpowiedniego ubioru !!


ulica Mickiewicza nie tylko dla samochodów !!

Mickiewicza to główna ulica Bydgoskiego Przedmieścia.
Dzielnicy pięknej, acz trochę zaniedbanej. Posiada oryginalną zabudowę pochodząca z przełomu XIX i XX wieku. Wzdłuż niej usytuowanych jest wiele sklepów i punktów usługowych. Bydgoskie Przedmieście na dzień dzisiejszy jest chyba najbardziej niedocenioną dzielnicą Torunia. Od wielu lat dużo się mówi o jej rewitalizacji, otworzeniu dla turystów i stworzeniu lepszych warunków życia dla jej mieszkańców.

Planowana jest przebudowa ulicy Mickiewicza. Powstała już pierwsza koncepcja. Niestety zakłada ona jedynie zwiększenie ilości miejsc parkingowych dla samochodów. Uważamy, że ulica Mickiewicza zasługuje na coś więcej. W koncepcji wykluczono budowę drogi rowerowej. Dlaczego powinno się ją wytyczyć??
Komunikacja miejska to jeden z najważniejszych elementów rozwoju miasta. Doświadczenia miast europejskich wskazują, że budowa infrastruktury przeznaczonej tylko dla samochodów to ślepa uliczka. Ciągły wzrost ilości samochodów pomimo rozbudowywanej i modernizowanej sieci dróg powoduje istotne problemy komunikacyjne. Dlatego coraz więcej miast zachodnich stawia na transport zbiorowy i na rozwój infrastruktury rowerowej. W Toruniu wiele się mówi o propagowaniu komunikacji rowerowej jako alternatywnego, ekologicznego i zdrowego środka komunikacji miejskiej. Niestety zdecydowanie mniej robi się w tym temacie. Czas na zmiany i odważny krok naprzód !!

Droga rowerowa wytyczona w ciągu ulicy Mickiewicza wyraźnie zachęci mieszkańców do korzystania z roweru i naturalnie połączy dzielnicę z centrum. Wytyczyłaby również nowe standardy podejścia do zagadnienia rozwoju infrastruktury rowerowej w Toruniu. Drogi rowerowe nie mogą być wypychane na obrzeża dzielnic; powinny być wytyczane przez ich środek. To ruch samochodowy powinien być ograniczany: ulica przebiegająca przez środek dzielnicy nie powinna być drogą tranzytową. Tymczasem przez ulicę Mickiewicza codziennie przejeżdżają z duża prędkością samochody zmierzające do Bydgoszczy. Przecież taki ruch powinny obsługiwać ulice Kraszewskiego/Broniewskiego. Wymiana asfaltu na ulicy Mickiewicza plus budowa nowych centrów handlowych na obrzeżach dzielnicy spowoduje, że natężenie ruchu samochodowego będzie jeszcze większe. Uważamy, że nie jest to dobra perspektywa dla Bydgoskiego Przedmieścia.

Chcemy aby nasze władze samorządowe i urzędnicy odpowiadający za kształt miasta dokładnie przeanalizowali propozycje wytyczenia drogi rowerowej w ciągu ulicy Mickiewicza. Uważamy, że za jej zlokalizowaniem jest więcej plusów niż minusów. Nie możemy zmarnować szansy, aby kompleksowa przebudowa ulicy Mickiewicza nie uwzględniła porządnej trasy rowerowej. Jest możliwe wytyczenie dwu i pół metrowego pasa drogi rowerowej. Trzeba tylko chcieć i podejść do problemu poważnie, a nie zakładać z góry że taka koncepcja jest niemożliwa. Mamy nadzieję, iż urzędnicy odpowiedzialni za rozwój Torunia potraktują nasze postulaty poważnie !!


Cele naszego zgromadzenia:
Zwrócenie uwagi na brak udogodnień dla rowerzystów przy planowanym remoncie ulicy Mickiewicza w Toruniu. Zaakcentowanie potrzeby poważniejszego podejścia do spraw rozwoju infrastruktury rowerowej przez jednostki administracji lokalnej, w tym przypadku przede wszystkim przez Miejski Zarząd Dróg w Toruniu. Propagowanie roweru jako całorocznego środka komunikacji miejskiej. Zwrócenie uwagi na potrzeby rowerzystów jako pełnoprawnych użytkowników dróg. Propagowanie roweru jako zdrowego i ekologicznego środka transportu. Zwrócenie uwagi na brak odpowiedniej promocji roweru ze strony miasta jako środka transportu rozwiązującego wiele problemów komunikacyjnych jak korki drogowe, zanieczyszczenie powietrza oraz hałas.


wyedytowano: 2008-05-06 10:39
aktywne od dnia: 2008-03-30 23:59
drukuj  
Komentarze użytkowników (28)
 12»
julo, 2008-12-11 09:48:56
Drogi Kornelliusie! Umyj oczka, weź taśmę mierniczą l=25 m, idź na Mickiewicza i zmierz szerokość między zabudową w paru miejscach. Potem to sobie narysuj w odpowiedniej skali i zacznij myśleć. Nie ma gdzie parkować?, nie ma gdzie chodzić - przyjacielu, nie żartuj. Miejsca tam wystarczy dla wszystkich, tylko jest i był BAŁAGAN!!! Na stronie RT można znaleźć projekt przebudowy Mickiewicza. Tam też warto popatrzeć. A jedna droga rowerowa na Bydgoskiej to rzeczywiście mało. Nie "ścieżka" tylko droga - droga do KOMUNIKACJI rowerowej. Ścieżki to wydeptują zające w lesie i ewentualnie służą rowerzystom do wypadu na wycieczkę. Tu chodzi o codzienną komunikację. W Kopenhadze już 50% przejazdów w granicach miasta wykonywanych jest na rowerach, bo miasto rozwija sieć dróg rowerowych a ogranicza ruch samochodów osobowych. Pozdrawiam.
kornellius, 2008-12-11 01:47:23
smieszne... nie dosc ze na mickiewicza nie ma jak pierdnac, bo samochod stoi na samochodzie z racji braku miejsc parkingowych to jeszcze chcecie sciezek rowerowych. gdzie wobec tego parkowac, juz nie wspominajac o przechadzaniu sie chodnikiem? bydgoska bedzie miala sciazke? malo?
wójek dobra rada, 2008-04-30 22:50:34
nierozumiem po co komu dziwactwo nazywane ścierzką rowerowa? kto tego używa i po co?? komuś będzie lepiej jak na kawłku chodnika z nijakom nawierzchniom nakaże się jazde na rowerze (?) apropos bezpieczeństwa to moja rada jest taka im dalej od bram tym bezpieczniej>> i jeszcze jedno może trzeba się przezwyczajić do samochodów na ulicach albo zmienić prawo  ....
Jacek, 2008-04-05 12:03:03
oczywiście będę, ledwo wyzdrowiałem ale wsiadam
pawel, 2008-04-04 20:34:42
na masie mile widziani beda WSZYSCY rowerzysci, bez wzgledu na to ktory raz beda na masie, na jakim rowerze przyjada (byle w miare sprawny hehe), bez wzgledu na wiek, itp itd. oczywiscie dzieci pod opieka doroslych  :)

trasa bedzie liczyla okolo 6 kilometrow, czyli kazdy spokojnie ja w wolnym tempie przejedzie:)
aggata, 2008-04-04 19:44:04
a czy mile będą też widziani rowerzyści którzy na takiej imprezie są po raz pierwszy?  :) ,ile kilometrów będzie liczyła ta trasa?   :)
pawel, 2008-04-04 15:52:14
bardzo fajnie ze przyjmujesz argumenty. tej cechy nie posiadaja niestety miejscy urzednicy ktorzy uwazaja ze sa najmadrzejsi   :jezyk

jestem ciekaw kiedy urzednicy zrozumieja, ze wytyczanie sciezek byle gdzie to nic innego jak marnowanie kasy   :bad
Michał, 2008-04-04 08:40:47
rozumiem rozumiem  :) jesteście bardziejw temacie niż ja to już nie bede wypisywał swoich nie do konca trafnych uwag hihi! Fakt faktem rekreacja  / komunikacja była u mnie w jednym worku   :D
asiao-o, 2008-04-04 08:31:03
Michale!
Napiszę tylko tyle, że trochę nie rozumiesz idei budowania dróg rowerowych w mieście i mylisz to z rekreacją, ale na naukę nigdy nie jest za późno   :)
zapraszam więc chociażby do przeczytania w "Standardach...." o 5 wymogach.:
3. Ogólne zasady organizacji ruchu rowerowego w mieście:
http://rowerowytorun.com.pl/rowerowe-standardy-techniczne-dla-torunia,70,l1.html

Mam nadzieję, że po lekturze podejdziesz do tematu nieco inaczej   :)
matixg, 2008-04-04 02:41:31
hehe nie zauważyłem że już druga strona komentarzy jest - Paweł wyczerpał temat  :happy
matixg, 2008-04-04 02:39:27
Michał tylko zauważ czy jadąc do pracy czy szkoły będę nadkładał drogę żeby przejechać przez park. Nie żartuj. Rower to nie tylko rekreacja to także znakomity środek transportu. A na Mickiewicza miejsca jest optymalnie.

PS Też mieszkam na bydgoskim i nigdy mi się tu krzywda nie stała  ;)
pawel, 2008-04-03 23:19:54
pozwole sobie jeszce dopisac apropo: "to tak jak porownywac dzielnicowa uliczke do autostrady - przeciez maja zupelnie inne cele" - a przeciez i po uliczce i po autostradzie jezdza samochody.
to tak dla jasnosci

8)
pawel, 2008-04-03 23:06:47
drogi Michale. do czego ja sie mam przyznawac? ze na mickiewicza jest bardzo niebezpiecznie?? ja slyszalem ze na rubinkowie 1 sa niebezpieczni blokersi   :P oczywiscie sa rozne problemy na bydgoskim, ale na rubinkowie 1 czy na wiekszosci innych dzielnic napewno tez ich nie brakuje.

co do drogi rowerowej:
1 droga rowerowa na mickiewicza ma pelnic funkcje komunikacyjna, a nie rekreacyjna. to duza roznica. osoby chcace skorzystac z roweru jadac na zakupy,czy do centrum - a wiele osob tak robi - nie beda jechaly po parku z oczywistych wzgledow.
2 niestety michale tak samo jak urzednicy twierdzisz   ,ze drogi rowerowe wyznaczac mozna tylko z chodnika. jest to oczywisty absurd, wystarczy spojrzec na doswiadczenia panstw bardziej cywilizowanych. na ul. mickiewicza jest wystarczajaco miejsca, aby droge rowerowa wyznaczyc z ulicy. i o to nam chodzi. pozwoliloby to na uspokojenie ruchu i wyrzucenie tranzytu. jest to decyzja odwazna, ale takie tez nalezy podjemowac.

jednoczesnie prosze wszystkich o stanowcze rozroznianie drogi rowerowej sluzacej komunikacji i rekreacji. to tak jak porownywac dzielnicowa uliczke do autostrady - przeciez maja zupelnie inne cele   !! nie mozna mieszac 2 systemow walutowych

w jedym sie zgodze: park na bydgoskim jest elegancki   :o k
Michał, 2008-04-03 22:21:04
asiao-o i inne osoby uważające że jest tam normalnie lub tak jak wszędzie. Nie jest i przyznajcie sie do tego. Ja mieszkam na rubinkowie 1 i dla mnie tez nie jest tu strasznie ale slyszalem już x ludzi nie mieszkających tutaj jak to na rubinkowie straszno. Wiadomo że mieszkaniec czuje sie dobrze i nie widzi niebezpieczenstwa. Niestety obcy juz nie ma takiego komfortu. Trzymam kciuki za to żeby dróg rowerowych było jak najwięcej  :)
Tylko czy warto ją tam robić  ?? troche w bok i mamy świetny park po ktorym mozna śmigać. Wydaje mi sie że na ul. Mickiewicza jest za malo miejsca zeby tam jeszcze droge dla rowerow kombinować ktora na milion procent bedzie czesciej uzywana przez pieszych.
Sobolek, 2008-04-03 18:17:12
Rzeczywiście w wielu zakątkach Torunia jest niebezpiecznie ale z tą ulicą jest coś na rzeczy chyba. W ostatnim czasie czesto mamy jakiś artykuł w prasie o tym co się tam dzieje. Sam również czasami słyszę co nieco. A jesli chodzi o sobote to już nie mogę się doczekać. Życzę Wam jak również i sobie takiej pogody jaką mieliśmy 22 września 2007  :)
julo, 2008-04-03 09:01:15
Masz rację, co do bezpieczeństwa. Wszędzie jest podobnie, wszędzie można trafić na kogoś z nadczynnością stawów i mięśni, nawet na środku Rynku koło ratusza pod najjaśniejszą z latarni.
ps. wypada się.
asiao-o, 2008-04-03 07:59:31
Przedmieście Bydgoskie jest tak samo niebezpieczne jak wiele innych dzielnic w Toruniu.
Ja mieszkam od zawsze i nie zamieniłabym tej dzielnicy na żadną inną   :D

Trzymajcie kciuki żeby wypadało się dziś i jutro  !!!
julo, 2008-04-03 00:43:54
I właśnie o to chodzi, żeby wprowadzić możliwie bezpieczną drogę rowerową w środek dużej dzielnicy i skomunikować ją "rowerowo" z centrum miasta. A kto będzie chciał, to sobie dalej pojedzie, choćby niebieskim szlakiem na Bydgoszcz (aktualnie niedostępnym z powodu wygrodzenia placu budowy nowego stadionu!)
artras, 2008-04-03 00:40:56
w końcu ktoś wziął sprawy w swoje zacne ręce i zdecydował sie COŚ zrobić dla tego miasta. masa to moim zdaniem bardzo dobry początek. oby więcej takich i innych inicjatyw organizowanych z myślą o mieszkańcach torunia. oczywiście bez względu na pogodę przylączam się do uczestników masy. naprawiłem nawet rower xD
pawel, 2008-04-03 00:23:41
drogi Michale. ścieżka rowerowa w ulicy Mickiewicza powinna służyć przede wszystkim celom komunikacyjnym. trasy rekreacyjne wyznacza się przważnie w parkach, skwerach, lasach itp 8)
Michał, 2008-04-02 23:49:16
Piszecie że turyści że atrakcyjna dzielnica. Zgadzam sie kamienice są ładne. Ale równiez jest to dzielnica niebezpieczna. Ciekawe ilu ludzi da sie namowić na jazde tamtymi rejonamiw rekreacyjnych celach  ??  :)
modzia, 2008-04-02 17:25:18
co to jest o rowerach powiecie tylko wszyscy tu są ty tla tego bo piszą to nie prawdz (?) (?) (?) (?) (?) (?) zapamietajcie ja chce sie uczyć anie ta kie co (?) (?) (!) (!) (!) (!) (!)
Traco, 2008-04-02 15:38:56
Choć pedałuje po Toruniu od niedawna, napewno się zjawie aby poznać kilku pozytywnie uzależnionych...  ;)
radar, 2008-04-01 10:40:20
prezes się rozpisał  :)

pogoda zamówiona  :)
Asica, 2008-03-31 15:53:06
fajna sprawa taki rajd rowerowy będę i postaram sie namówić grupe znajomych bo wiadomo im więcej tym lepiej i głośniej będzie super  ;) 8)
 12»
Dodaj swój komentarz:


:) :| :( :D :o ;) :/ :P :lol: :mad: :rolleyes: :cool:
pozostało znaków:   napisałeś znaków:
kod z obrazka*
Ankieta
Czy zimą korzystasz z roweru?
Newsletter
podaj email:

 
Sklepy i serwisy rowerowe w Toruniu

Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej. konto bankowe Lukas Bank: 82194010763055011500000000 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242
Wszystkie Prawa zastrzeżone.
SRT na Facebook